Oh det ljuva campinglivet

Gott folk, jag lever. Vi lever. Efter mycket bilakning, sol, regn och natur.
Lamnade Brisbane och tog oss igenom berg, strander, naturparker och taltning. Har aven haft bilproblem och firat pask pa varldens storsta sand-o, Fraser Island. Var aven en svang pa Australia zoo som ags av (Steve) och Terry Irwin, och har ocksa besokt en fors.

Just nu ar vi i en liten byhala dar Janine jobbar. Finns i princip tre hus har, ett hotell (ja, hotell, det star det pa skylten iallafall) med en liten pub pa nedervaningen dar hon jobbar och en bensinstation.
Har tog de emot oss med oppna armar. Hela forsta kvallen har drack vi gratis ol for han som ager stallet ar helcool. Fick ocksa ett eget rum har pa hotellet, dar bade han, Janine och en annan tjej som jobbar har, bor.
Nu nyss precis sa lagade han varldens brakmiddag at oss allihopa, och just nu sitter jag inne i hans lagenhet pa hotellet och anvander Internet. Det finns tva hundar och tva katter har och allt ar hur bra som helst. Vet inte hur lange vi stannar har nu nar vi far allt gratis plus massa folk som bra sallskap. Kanns precis som hemma.

Har heller inga pengar pa telefonen, och ganska ofta ar det pissig mottagning ftersom vi ar en bit inne i landet. Men snart ger vi oss ivag utat kusten igen sa da ska det val bli battre.


Jag och tysken nar vi besokte Glass House Mountains for att fordriva tiden en dag.



On the road...



Forsen dar jag skitade ner mig rejalt ( det blev varre).....



...plus ramlade nar jag skulle vara modig och ta mig till andra sidan....



Och mosade bade ett lov och en fluga.



Jag och tysken pa Australia zoo.



Australia zoo.



Lunchtajm pa campingen vid Rainbow Beach.



Pa farjan over till Fraser Island.


Dingos, vilda (farliga) hundar som fanns pa on. De ar de har du ska akta dig for Piffen. De ater bade Kungshundar och fula Nallar.



Nar vi utforskade stranden sa hittade vi en skoldpadda.


Ni far mer bilder fran on nar jag loggar in nasta gang.


Tjoflojt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gumman! Jättefina bilder ni tagit, kul att höra att ni lever. Ska sätta över pengar så att du kan ladda telefonen, jobbar just nu men gör detta i morgon.

Kram mami

P.S Älskar dej, saknar dej

2009-04-14 @ 21:08:00
Postat av: FARMOR

GOTT ATT HÖRA AV ER IGEN, O ATT NI MÅR BRA,LYCKA TILL PÅ ER FORTSATTA RESA

BAMSEKRAM

2009-04-14 @ 21:14:14
Postat av: Sara

Du vet att sköldpaddor är LIVSFARLIGA VA?!? haha :) saknar dig.

2009-04-15 @ 14:13:08
URL: http://sawra90.blogspot.com
Postat av: FARMOR

HEJ HOPPAS ALLT ÄR BRA MED ER BAMSEKRAMAR

2009-04-18 @ 11:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0