Tandläkarbesök, infekterad stad samt en kamera

Idag körde min käre mor in mig till den mycket äckliga staden Kristinehamn. Camilla hade inte tid med mig för hon var tvungen att stå och skryta lite i köket, men det är förlåtet.
Gjorde ett besök hos Fru Tandläkare.
Jag gnisslar tänder omedvetet. Hör ni vad fint det låter. Gnisslar tänder omedvetet, vilket betyder att jag kanske ska få bettskena. Haha, kärring, jag alltså. Men det kan jag gå med på. Vad jag däremot inte går med på är att de ska skära upp mitt tandkött för att kunna dra ut mina visdomständer som inte har kommit upp än. Aldrig i livet.

Fru T: Ja, sen när du kommer tillbaka så skulle jag gärna se att vi drog ut dina visdomständer.
J: Va, de har ju inte ens kommit upp än?
Fru T: Nej men du ser, de kan komma att växa snett, och då är det bra om vi drar ut dem innan dina tandläkarbesök börjar kosta, vilket det gör det året du fyller tjugo. Men det är ett litet problem, och det är att vi måste snitta upp ditt tandkött för att få tänderna att komma fram.
J: Kommer inte på fråga.
Fru T: Va?
J: Ja, det är inget jag är intresserad av att göra.
Fru T: Men, en sådan operation kommer kosta mycket pengar om du måste göra den när du har fyllt tjugo. Flera tusen för varje tand.
J: Pengar är inget problem.
Fru T: Tja, vi säger så här då, när du är hemma igen så ringer du hit så ser vi vad du har kommit fram till, efter att du har fått tänka lite. Låter det bra?
J: Det låter bra.


Jag ska iallafall tillbaka nästa vecka och laga ett hål. Bajs.



Nu ska min far köpa en kamera åt mig, så att jag kan ta kort på fina solnedgångar och stränder istället för att googla det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0