Starbucks moment

Tjejer ar verkligen ackliga. Satt och kollade pa bilddagbokens halloweentavling (ja jag ar en nord) och tjejer ar verkligen skrammande. Killar har inte en chans i varlden att skrammas lika mycket som tjejer.
Killar daremot, ar himla ackliga pa ett annat satt. Har pa hostlet sa delar vi badrum, killar och tjejer. Himla konstigt, men det vara val formodligen en kille som beslutade det. Iallafall, forut nar jag skulle ga pa toaletten sa var det en kille som hade pinkat ner halva toastolen plus en del av golvet. Och ja jag vet att det var en kille, for sitsen var uppe. Jag hade god lust att lagga en spya over allt det ackliga. Kan man inte sta upp och kissa sa ska man inte gora det heller. Skams!

Igar traffade jag tre gamla bekanta. Den forsta, som gjorde mig glad hela dagen var Starbucks. Jag och Claire strosade runt pa gatan bara sadar och sa plotsligt fick jag ingen luft. Jag grabbade tag i Claires arm och borjade frusta lite. Hon trodde nog att jag fick en hjartattack eller nagonting for hon blev jattehispig och skakade om mig och fragade var det var tills jag tillslut fick ur mig
-Ss... Starbucks. See....
-Oh my god, just that?! You're a moron, u know that.

Anledning till min reaktion ar att jag kom ner hit med tron att Starbuck skulle finnas overallt, precis som i USA. Men icke. Letade som fan i Cairns och fragade folket jag traffade, men de sa att det enbart had sett det i Sydney och Melbourne. Darfor blev jag himla chockad och overlycklig nar jag sag det. Vi gick in och jag bestallde en White chocolate Mocca och en blueberry bagel. Det gjorde min dag, verkligen. Forsta gangen pa ett bra tag som jag slosade pengar pa nagot sa onodigt.
Jag ar aven medveten om att Pappa ar ett lika stort fan av Starbucks som jag ar, sa jag var tvungen att ringa ett videosamtal till honom och visa koppen med mitt namn pa, Starbucksskylten och lite av mig och staden. Klockan var runt fyra pa morgonen dar, men det spelade ingen roll, for det har var ett sa kallat moment.
Sedan nar vi var pa vag hem sa motte jag en tjej, Laura, som jag har traffat tidigare bade i Airlie beach (det var hon jag gick ut och festade med nar jag blev sa himla onykter) och i Agnes water. Och har pa hostlet bor en kille nu, Stuart, som ocks avar med och festade i Airlie beach.

Nina och Sophia kommer nog hit pa sondag. Jag langtar valdigt mycket.
Jag langtar faktiskt aven valdigt mycket efter min italienska man Elvis, som jag bodde med i Bundaberg. Han kommer ocksa hit om ett tag.

Och ja, pa jobbfronten. Jag och Claire har fatt nys om ett jobb inom Roda korset sa vi ska ringa imorn. Far mer info da, bade jag och ni.

Igar ringde Aaron mig och det var himla dalig mottagning sa jag trodde det var pappa sa jag satt och halvskrek i telefonen pa svenska och skramde honom en aning. Nar vi tillslut lyckades reda ut det sa talade vi om Cairns, hans nya lagenhet, Halloween och cv i tjugo minuter ungefar. Kande skont att tala med en gammal bekant harifran aven fast det inte ens ar en gammal bekant. Wierd.

Well well, dagen uppdatering harifran.

Kommentarer
Postat av: Papap

Gör om det en gång till o jag ska rycka av dig ett ben.....

2008-11-05 @ 15:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0