Hej och ha

Ja, lite gammal hederlig berattarblogg har da. Mest for Saris skull sa att hon har nagot att gora pa jobbet :)

Kom hit till Brisbane runt tjugo over sex pa kvallen efter en 9 timmar lang bussresa. Som ni alla vet sa ar det ganska morkt har da, sa jag tog en taxi till ett YHA hostel, for jag ar medlem dar. Tyvarr var det (sjalvklart) fullt, sa jag fick ta alla mina vaskor och vandra ner for gatan dar jag ganska fort hittade ett annat hostel som heter Chill Backpackers. Checkade in for tva natter och lamnade in alla mina vaskor pa rummet, som jag delar med tre fransman och en italienare. Dar skulle Gunilla trivas tror jag, jag har en kansla av att hon gillar exotiska man, det ar darfor hon reser sa mycket. Nog om det.
Gick ut pa "chillbalkongen" och satte mig vid en irlandsk kille och borjade tala och han talade om att han skuille pa ett halloweenparty pa hostlet har bredvid och fragade om jag ville hanga pa. Jag som kande mig ganska deppig och ensam tackade sjalvklart ja. Vi gick och kladde ut oss till pirater och sminkade oss och begav oss sedan dit. Mamma, var inte orolig, jag har inte druckit en droppe pa over en vecka.. Iallafall inte betalat for mina droppar sjalv.
Dar pa hostelpuben traffade jag en svensk kille, Magnus, sa jag och en engelsk tjej, Claire, hangde pa han och hans tva hollandska kompisar till en annan pub. Galet rolig kvall, alla, precis overallt, var utkladda. Tyvarr har jag bara tva kassa kort fran den kvallen. Jag och Magnus gick tidigare for vi var sa javla hungriga, och gjorde ett besok till McDonalds innan vi drog hem.

Nar jag kom hem, klockan fyra pa natten sa gick jag in i fel rum. Ytterst pinsamt.. Jag bor pa vaning ett, i rum 119. Pa kvallen gick jag till vaning 2, rum 219. Tyckte det var konstigt att min nyckel inte fungerade dar, sa jag knackade pa och vackte alla, sa de fick oppna at mig. Nar jag kom in sa tyckte jag det var annu konstigare att en annan tjej lag i min sang, tills jag insag att jag var fel och holl pa att skammas ihjal.. Bad om ursakt och lamnade rummet fort.
Val inne i mitt rum sa var det kolsvart och jag hade inte baddat sangen innan jag gick. Kan tala om att det har aldrig varit sa svart att badda en sang forut. Rakade aven vacka upp en av de franska killarna, sa han fick hjalpa mig att badda. Lakanen har ar jattekonstiga. Inte ett vanligt lakan som i Sverige utan de ser ut som stora javla blojor som man ska tra over hela madrassen. Helwierd.

Igar tog jag det lugnt hela dagen, ringde Claire pa kvallen, sa vi gick ut en svang igen med samma gang. Traffade ytterligare tva svenska tjejer. Kom hem halv tre ungefar efter en timmes lang promenad med Claire, barfota i duggregn.

Just nu vantar jag pa att min tvatt ska bli klar, och sen ska jag och mina room mates ga ut och "lara kanna varandra battre". De tre franska killarna ar helkul. Jag fick en liten bok av Nina med engelska och tyska flirtfraser, och hela dagen igar lag de och ovade in de engelska for de hade planerat att anvanda det pa kvallen. Nar jag kom hem sa fanns det dock ingen extraperson i rummet sa jag antar att de inte lyckades sa bra.

Imorn ska Claire hora pa sitt hostel om jag kan fa jobba dar, for da far man boendet gratis, vilket vore perfekt.
Om tva veckor kommer Nina och Sophia. Jag saknar Sophia som sjutton.

Och. Och och och. I Bundaberg sa bodde jag i samma rum som en italiensk kille som blev sa himla foralskad i mig. Han foljde med mig overallt, pussade pa mina armar och hander hela tiden och tog med sig paprika hem till mig varje dag, for han jobbade med att plocka det! Ubergulligt. Han blev dock kar i alla nya tjejer som flyttade in i rummet sa det ar inte sa jattespeciellt. Haha.
Han kommer nog ocksa hit om tva veckor, sa jag ska klamma in att traffa honom ocksa.


Det ar en myt att fransman ater grodlar. Sa det sa.


Hej so long, cowboys.

Kommentarer
Postat av: jennifer :)

hoppas dagen blir bra! ;)



läs bloggen :] www.jennifersomfan.blogg.se

2008-11-02 @ 10:14:38
URL: http://jennifersomfan.blogg.se/
Postat av: mami

Hej Noelle!

jag trodde att du bara hade min ryggsäck med dej, men blir lite orolig nu när du skriver att du fick gå vidare med alla dina väskor ;) Du menar väl inte att du har handlat flera? Hoppas att allt är lugnt nu, och att allt ordnar sig.

Puss och kram /Mami

2008-11-02 @ 10:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0