Handelserik dag

Har inte alls manga bilder fran igar, men det var nog den mest handelserika dagen har i Brisbane hitills.
Jag och Jasper hade bestamt innan att vi skulle ga och kolla pa en liten kor som sjong julsanger klockan 12 pa dagen. Forst vackte vi Joe runt kvart over 11 genom att Jasper spelade gitarr i hans ora (videor gar att finna pa min facebooksida just for tillfallet, hur kul som helst). Han ville dock inte folja med oss.
Gick till botaniska tradgarden och var skittaggade (sa taggade det gar att bli i vantan pa julsanger), det var hur varmt som helst ute sa vi kom dit, assvettiga och satte oss i graset. Hade dock sett fel tid, sa det var bara nagra smaband som upptradde med sina egna sanger och skit. Var dock ganska bra, sa vi la oss pa graset och kopte vatten och lyssnade ett tag. Efter ett tag gick vi och utforskade placet, kollade lite pa standen som var dar och spelade wii.
Sen fixade Jasper en ballong at mig och vi sog i oss heliumet och sjong julsanger sjalva.
Efter ett tag trottnade vi och gick till stan och at sushi, sedan kopte vi ett minigolfset i plast och gick till lagunen.

Vi ville bada bada, men ingen av oss hade tank pa att ta med oss badklader. Brottades en stund i vattnet och det slutade med att bada tva badade med kladerna pa. Runt halv fem gick vi till botaniska tradgarden igen, for det skulle borja vid fem. Det var storre an vi trodde, for de delade ut gratis skivor till de forsta atta tusen, och vi kom dit precis sa att vi fick en gratis skiva.
Satte oss darinne och vantade pa graset. Lyckades nappa till oss ett varsitt par musoron, och tva elektroniska ljus, som de delade ut. Efter ungefar 20 minuter borjade det sporegna. Gomde oss forst under tva tygpasar som vi rev sonder, men efter ett tag oppnade sig himlen, sa Jasper gav sig ut pa jakt efter tva ponchos.
Tog ungefar 20 minuter det med, for han fick springa fran den ena anden till dne andra sa bade tva var genomdrankta nar han val fatt dem.
Efter ungefar en, tva eller tre timmar kom Caroline och joinade oss ocksa. Satt dar i sporegnet och kollade pa julshowen i ett par timmar. Jag lyckades aven somna pa graset och sov dar i 45 minuter och vaknade av att det borjade regna igen.
Fick lana en lang troja av Caroline att byta om till, sen gick vi hem.
Hon lurade mig aven till att nastan sno nagon annans pannkakor.
Gick forbi ett pannkaksstand dar det stod lite folk, och pa banken var det en tallrik med sma, sma pannkakor pa, stora som femmor ungefar, och var och en av dem hade en tandpetar i sig. Carro sa till mig att det var prover och jag gick sjalvklart fram for att prova en. Nappade tag i en tandpetare dar med den lilla pannkakan pa som sag himla god ut nar en kille plotsligt sager " Hey! Det dar ar faktiskt mina". Jag holl pa att skratta ihjal mig och Carro holl pa att skammas ihjal for att hon hade fatt mig till att gora det. Vi bad tusen ganger om ursakt och gick sedan skrattandes tillbaka till Jasper.


Australiensare ar forresten lika uberreligiosa som amerikaner. Under hela konserten forklarade de for oss att "Kom ihag nu att ni sjunger inte for oss, och vi sjunger inte for er. Vi sjunger alla for Jesus."

Idag har jag jobbat och sen har jag jag och Jasper spelat minigolf i korridoren med vara musoron.



]Sophia stadade imorse. Dammsugare pa ryggen :)                                                             





Jasper vacker Joe.





Internt. Basta pa hela dagen.



Provsitter.





Gaypose.



Julpynt i botaniska tradgarden.




Bil fran Australia zoo.





Jasper forsoker fa ett bra kort pa en fagel.









Jasper erbjuder mig en dricka :)



Megastor och acklig spindel.







Skadespelare fran tvserien neighbours upptradde pa julshowen.



Gaypose igen. Jasper med oronen vi fick.



Tomten.





Kommentarer
Postat av: mami

Tog du inte död på spindeln, du vet mitt ordspråk:

EN DÖD SPINDEL, ÄR EN DÖD SPINDEL.......

mmmooouuuuuuaaaaaahahaha

kram/ mami

2008-12-08 @ 08:58:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0